Jestli bylo dřív vejce nebo slepice, o tom můžeme leda spekulovat. Co víme ale s jistotou je, jak jsou na tom lidé, součástí jejichž jídelníčku vajíčka nejsou. Mají zdravější a delší život, nižší riziko výskytu diabetes, o polovinu nižší výskyt rakoviny prostaty, lepší imunitu. Vždyť alergie na vejce sama o sobě je druhou nejčastější! Nesnaží se nám příroda naznačit, že by bylo jednodušší obejít se bez této potraviny?

Všichni už jsme přesyceni informacemi o tom, co by se mělo jíst a co ne. Beztak se tyto informační trendy mění rychleji než mraky na obloze. Dnes se dočtete, že vajíčka kvůli vysokému obsahu cholesterolu vážně škodí zdraví. Zítra vás ovšem překvapí informace, že se jedná o jiný druh cholesterolu – zdravý a pro tělo docela neškodný. Ať už je zvýšení cholesterolu konzumací vajec mýtus nebo nikoliv, má toho tato potravina na svědomí mnohem víc.

U vajec bylo popsáno až 23 různých druhů bílkovin, které mohou u citlivých jedinců vyvolat alergii. Ta je leckdy prvotním náznakem pro následnou alergii na bílkoviny obsažené i v kravském mléce. Takže místo toho, abychom se v rámci prevence zbavili jedné potraviny, budeme nuceni obejít se bez dvou. Ve střední Evropě alergie na vejce postihuje dokonce 1 až 2 % populace.

Podle amerických nezávislých průzkumů, cholin z vejce (kterým se tak vychvaluje potravinářský průmysl) může opravdu vážně poškodit lidský organismus. Během výzkumu se prokázalo spojení konzumace vajec a zvýšeného rizika diabetu a rakoviny.  Rapidně je zvýšen i výskyt Chronovy choroby. Bylo zjištěno, že bílá vejce narušují naši reprodukční funkci, a mají za následek degenerativní nemoci, infertilitu, poruchy menzesu, impotenci, a dokonce i nádory.

Dle Roberta Morse, autora bestselleru „Zázračná detoxikace“, jsou vajíčka kyselinotvorné potraviny, které způsobují ve tkáních záněty, oslabují buňky a znemožňují jim transportovat živiny skrze celulární membránu, což nakonec vede k jejich hromadnému odumírání.

Vejce lze považovat za „tekuté maso“. V našem dlouhém zažívacím traktu proto podléhají hlinobnému procesu ještě rychlejí než maso. Mají ze všech poživatin největší podíl hnilobných bakterií (150-220 milionů v 1 gramu), množících se závratnou rychlostí. …Při trávení vajec, stejně jako při trávení masa, vznikají škodlivé toxické látky.

A to jsme se stále ještě nedostali k již zmíněnému riziku zvýšení špatného cholesterolu v krvi a onemocněním, která zapříčiňuje.

Zkrátka a dobře, vejce jsou pro nás jen obtížně stravitelná a působí v našem těle neplechu.
Přesto se vám nechce upustit od volského oka k snídani?

Ptáte se,  jak je vůbec možné vypustit vejce ze stravy, zapomenout na oblíbené recepty? Pátráte, zda lze vejce při vaření a pečení něčím nahradit?

11046464_10152770647135924_7468030207332331486_n

Nejen že vejce není v kuchyni nepostradatelné, naopak je přímo neslučitelné s touhou po dlouhém a radostném životě. Také příznivci živé stravy nezůstávají s ukázkami pestrého jídelníčku zbaveného vajec pozadu. Podívejte se na rozmanité způsoby náhrady vajec v kuchyni, a inspirujte se recepty šitými přímo na míru zdravému životnímu stylu:

http://www.veganotic.cz/

Ale kde vezmu bílkoviny???

Často kladeným dotazem je, zda nám nebudou vitamíny a bílkoviny z vajec chybět. Nemějte strach. Poměry těchto látek obsažených ve vajíčkách jsou značně přeceňovány, přitom lecjaká zelenina dodá tělu mnohem více zdraví prospěšných látek. Například obyčejný špenát obsahuje 49% proteinů, zatímco bio vejce pouhých 14%. Navíc jsou živočišné bílkoviny často uváděny do souvislosti se vzrůstajícím počtem alergií, kožních nemocí, poruch přirozené látkové výměny a krevního oběhu.

Trikem drůbežích velkochovů, které vybízejí ke konzumaci vajec, je naoko efektivní srovnání této potraviny s „tlačenkami“ a „májkami“, oproti kterým je vejce ještě relativně zdravé. Díky těmto taktikám ze strany průmyslu se na této planetě denně zpracuje přes 1,4 miliardy vajec, ačkoli se alergie na vejce stala druhou nejčastější hned po alergii na mléčné výrobky.

Pokud byste chtěli udělat něco zásadního nejen pro své zdraví, ale také zamezit krutému zacházení se zvířaty, omezte konzumaci živočišných potravin na minimum.

Podle vědců netrpí lidé na rostlinné stravě tolika civilizačními chorobami, snižuje se mezi nimi procento alergiků. Detoxikace prostřednictvím přechodu na rostlinnou stravu je schopna odstranit většinu neduhů způsobených konzumací vajec, mléka a masa, očistit tělo od toxinů, zbavit jej metabolické zátěže a purinů z nestrávených bílkovin. Mimoto je rostlinná strava vysoce alkalizující, a tím pádem i uzdravující. Zhubnete a budete se cítit zdravěji.

Je vědecky dokázáno, že zásaditá strava nám pomáhá žít déle a pociťovat větší chuť do života. A to je mnohem lepší, než stát ve frontách v ordinacích s kartičkou pojištěnce v ruce a beznadějí v očích.

Začněte s málem, naučte se pár nových receptů a přesvědčte se, že i bez vajec existují gurmánské zážitky. Slibujeme pořádnou zábavu s vařením a žádné trápení s dietami, nebo strádání absencí vitamínů. Podívejte se na další chutné recepty, na které (ani na Velikonoce) nepotřebujete vejce. Není nic jednoduššího než začít jíst zdravěji už dnes!

Co myslíte, dokázali byste vařit úplně bez vajec – stejně jako statisíce lidí po celém světě? Podělte se s námi o své názory v diskuzi.


Diskutujme o tom:

NO COMMENTS

Leave a Reply